Selasa, 7 Februari 2012

Keajaiban Dalam Sistem Pendengaran!!!

Posted by fauzan ayyildizlillar on Selasa, Februari 07, 2012 in , , , | No comments



Cuba bayangkan anda dikehendaki mencipta sebuah mesin yang boleh mengesan dan memproses gelombang bunyi. Untuk melakukan ini, anda memerlukan komponen elektrik yang banyak dan pelbagai. Dan untuk membolehkan mesin itu bekerja, anda perlu melakukan perkara yang betul, pada tempat yang betul, pada masa yang betul dan mengikut susunan yang betul.

Pertama sekali, anda perlu memilih komponen-komponen yang betul, dan meletakkan mereka dalam susunan yang betul. Anda perlu berhati-hati dalam menyambungkan komponen-komponen itu mengikut susunan. Mana-mana kesilapan kecil dalam pemilihan bahagian, pelan pemasangan atau sambungan diantara bahagian atau komponen boleh menyebabkan kegagalan seluruh sistem. Anda perlu mengetahui bagaimana membina peranti elektrik dan membuatkan ia berfungsi. Pengalaman dalam bidang ini juga dapat membantu anda. 
Sekiranya mesin ini berjaya dicipta anda mesti berbangga dengannya. Tetapi ciptaan anda tidak dapat menandingi sistem pendengaran ciptaan ALLAH. Tontonilah video ini untuk mengetahui keajaiban dalam sistem pendengaran ciptaannya...

( sumber : http://www.harunyahya.net/   dan http://www.harunyahya.tv/ )

0 ulasan:

Catat Ulasan