Ahad, 8 Ogos 2010

Iklan kreatif pada badan bas!!

Posted by fauzan ayyildizlillar on Ahad, Ogos 08, 2010 in , , | 3 comments
Cuba anda perhatikan betul-betul. Menarik tak iklan ini. Pada saya iklan-iklan ini sangat menarik. Pereka iklan-iklan ini menunjukkan bakat dan kekreatifan mereka. Ok, kita tengok satu-persatu iklan ini dan ketahui dimana kita boleh temui bas ini :-



1) Jangan keliru!! Ini adalah sebuah bas bukannya lori sampah. Kita boleh temui bas yang mempunyai iklan seperti ini di Belanda (Holland/Netherlands)



2) Kelihatan seolah-olah bas itu dililit oleh seekor ular anaconda yang besar. Wah! gerunnya saya. Bukan saje saya yang gerun, sesiapa yang melihat pun pasti gerun. Tapi ini bukannya realiti. Iklan pada badan bas ini dicipta oleh Bates Y&R Advertising Agency untuk Copenhagen Zoo Company, Denmark. Iklan ini dilancarkan December 2009 dengan tajuknya :  'Snake Bus'.



3) Iklan pada bas ini membuatkan bas ini nampak seolah-olah seperti berat sebelah kerana berat yang tidak seimbang. Tapi sebenarnya itu hanyalah ilusi semata-mata.



4) Iklan ini dibuat oleh  JWT, Hong Kong Advertising Agency yang berpengkalan di  HONG KONG. Dilancarkan pada July 2007 dengan tajuknya : ' Wrong Job'.


Itu saje, yang ingin saya kongsikan pada malam ini. Jumpa lagi pada 'post' yang akan datang..

( Sumber : http://www.oddee.com )

3 ulasan:

  1. pengiklan-pengiklan di Malaysia perlu sekreatif macam ni utk maju..

    BalasPadam
  2. mereka yg kreatif ni memang selalu mengangumkan orang

    BalasPadam