Latest Videos

Ahad, 3 Julai 2011

Kerana Jus Kurma ini..

Jus Kurma D2-Warisan
Kerana jus kurma ini, saya sanggup drive dari Mersing ke bandar Kluang. Ntah apa keistimewaannya. Tapi isteri saya mengamalkannya semenjak dari start mengandung lagi. Saya pun cuba mencari khasiatnya kot2 tertulis kat kotaknya, tapi takde pun. Sepatutnya tulis la kat kotak tu. Baru la orang tahu khasiatnya..

        Jadi, terpaksalah saya godek2 internet. Akhirnya terjumpa lah keistimewaan. Katanya jus ini bagus untuk orang mengandung dan lepas bersalin, orang ada asma, gastrik, sendi dan saraf, tekanan darah tinggi, keletihan yang berpanjangan dan banyak lagi la. Jus ni pun bukan semata-mata mengandungi pati kurma je, dalamnya pun dicampur dengan habbatus Sauda, manjakani dan ekstak daun sireh dan zafaran. Setiap bahan ada khasiatnya tersendiri.

        Nak mencarinya pun, susah juga, bukan semua tempat ada. Kat Kluang hanya ada tiga tempat je, iaitu Kluang Parade, Kluang Mall dan Pasar Borong Songmart. Harga jualan RM35.00 je utk 355ml. Tapi kalau beli kat Pasar Borong Songmart tu dapatla RM31.00. Lepas beli tu, pusing-pusing kejap kat Kluang Mall. Puas pusing, balik la pulak. Dalam perjalanan pulang tu, singgah la kejap kat sebuah masjid. Uniknya masjid tu dalam penjara Kluang. Masjid Jamek Al-Muhaimin namanya. Besar juga masjidnya. Tapi lokasinya dalam kawasan Kompleks Penjara Kluang jadi agak terpencil dan tak ramai pengunjung. Penjara siapa nak pergikan...huhuhu3

Masjid Jamek Al-Muhaimin, Penjara Kluang

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
This Blog is Protected. Copyright 2010 © Design By Fauzan Al-yildizlillar